Gingivektomi

Dişeti dokusu çok kalın olabilir ve diş yüzeyini kaplayarak dişlerin kısa görünmesini sağlar. Bu durum, ilaçlar, diş yüzeyine çok yakın uzanan kemik veya diş eti hastalığından kaynaklanan iltihaplanma nedeniyle olabilir.

Dişeti iltihabı tedavisi

Gingivektomi aşırı diş eti dokusunu ortadan kaldıran periodontal bir işlemdir. “Dişeti iltihabı” terimi Latince’den türemiştir:

“Gingiva”, diş eti dokusu anlamına gelir.
“-ektomi” kaldırmak anlamına gelir.
Bir gingivektomiye ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri aşağıdadır:

Kozmetikler: Diş etleri çok fazla kaplanırken dişlerin normal boyutta görünmesini sağlamak, dişlerin daha uzun ve orantılı görünmesini sağlamak.

dişeti tedavi

dişeti tedavisi fiyatları

Fonksiyonel / Estetik: Anti-nöbet ve organ nakli ilaçları ve bazı yüksek tansiyon ilaçları gibi bazı ilaçların bir sonucu olarak oluşan fazla diş eti dokusunu (dişeti büyümesi fazlalığı) gidermek için.

Diş çevresinde kemik ve diş eti sağlığı: Derin diş eti ceplerini küçültmek için. Bu prosedür de kemik çalışması gerektirebilir.

Dişeti Tedavisi Fiyatları

Öncelikle tedavi edilecek bölgeleri uyuştururuz. Diş eti dokusunun fazlalığı, bir neşter bıçağı ve bazen bazı döner aletler veya bir lazer ile giderilir. Çoğu durumda sütür (dikiş) gerekli değildir. Cerrahi bölgeler 24-48 saat boyunca ağrılı olacak ve yaşadıkları rahatsızlıkları gidermek için ilaç sağlanacaktır. Düzgün iyileşmeyi sağlamak için genellikle bir haftalık takip randevusu gerekir.

Lazerle dişeti tedavisi

Gingivektomi dental lazerlerle yapılan en yaygın işlemdir. Tüm lazer dalga boyları, restoratif, kozmetik ve periodontal endikasyonlar için dişeti tam olarak yakmak için kullanılabilir. Ameliyat sonrası hızlı iyileşme ve ağrının azalması ağrı nedeniyle görülür ve hastaların nadiren periodontal salgı veya sütürlere ihtiyacı olur. Teminat hasarını önlemek için diyotların, Nd: YAG ve CO2 lazerlerin termal etkileri anlaşılmalıdır, ancak uygun şekilde eğitilmiş ellerde bu cihazlar oldukça etkilidir. Erbiyum edlaser’ların darbeli teknolojisi, sığ penetrasyonu ve su emilimi minimal bir termal etki yaratır ve bazen hiç anestezi olmadan küçük işlemlere ulaşılabilir. Erbiyum dokusu etkileşiminin neredeyse “soğuk kesim” etkisi dikkat çekici bir ameliyat sonrası seyri yaratır.

dişeti iltihabı

dişeti iltihabı hakkında bilgi

Ameliyat öncesi ağır idiyopatik dişeti hiperplazisi. Ön dişler çok sayıda restorasyon ve reçine kaplama ile oldukça restore edilmiştir. Kronlar belirtildi ve hastanın ana şikayeti, önceki kaplamalar oklüzal düzlemin altında milimetrelerin altında bir insizyon pozisyonu kurmasına rağmen dişlerinin çok kısa göründüğü idi.

Hemen sonrası Er, Cr: YSGG gingivektomi ve gingivoplasti aynı randevuda taç hazırlığından hemen önce. Biyolojik genişlik bozulması olmadığından kemik küçültmeye gerek yoktu.

Dişeti iltihabı nedir?

Gingivektomi, hastalıklı diş eti dokusunu veya ciddi altta yatan diş koşullarına bağlı diğer diş eti iltihabı birikimini kaldıran ve yeniden düzenleyen periodontal bir cerrahidir.

Diş eti hastalığınız varsa, sağlıklı bir gülümsemeyi korumak için profesyonel diş tedavisi pratikte bir zorunluluktur. Diş eti hastalığı diş etlerinizin gevşemesine ve dişlerinizle diş etleriniz arasında boşluklar veya boşluklar oluşmasına neden olur. Bu cepler plak, bakteri ve dental tartarın gizlenmesi için güvenli bir bölgedir. Diş eti hastalığı kötüleştikçe cepler, diş kaybına neden olabilecek kadar derinleşebilir. Ne yazık ki, periodontal hastalıktan etkilenen diş etleri dişlere kendi başlarına tekrar bağlanmamaktadır. Cepler geliştiğinde, sorunu düzeltmek için diş eti cerrahisi genellikle gereklidir. Bir gingivektomi, hastalıklı sakız dokusunu gidermek, cepleri azaltmak ve diş eti hastalığının ilerlemesini yavaşlatmak için kullanılan cerrahi bir sakız hastalığı tedavisidir.

Dişeti iltihabı nasıl tedavi edilir?

Prosedürün uygunluğunu tartışmak, seçenekleri tartışmak ve prosedürü tartışmak için diş hekiminizle ilk görüşmeniz gerekecektir.

Gingivektomi prosedüründen önce, önce bakteri ve tartarı ilk önce dişeti çizgisinin altından çıkarmak için ölçeklendirme ve kök planlaması yapılır. Diş hekimi genellikle diş etlerinizi uyuşturmak için lokal anestezi uygular. Anestezi bir kez yapıldığında, diş hekiminiz dişeti dokusunu gidermek için genellikle bir neşter kullanır veya bazı diş hekimleri daha az invaziv bir tedavi için dişeti iltihabı prosedürünü gerçekleştirmek için bir lazer kullanabilir. Lazer gingivektomi prosedürü kanamayı en aza indirdiği ve daha hızlı iyileşme süresi olduğundan daha yaygındır. Ne kadar dokunun çıkarılması gerektiğine bağlı olarak, gingivektomi prosedürü birkaç dakikadan bir saate kadar sürebilir.

diş iltihabı

dişteki iltihap nasıl temizlenir

İşlem sonrası diş hekiminiz iyileşirken onları korumak için diş etlerinize periodontal bir pansuman yerleştirir. Bu genellikle ortalama 7-10 gün sürer. Sargı bezini yanlışlıkla çıkarmamak veya diş etlerinize zarar vermemek için diş hekiminizin bakım talimatlarına uymanız önemlidir. Büyük olasılıkla, pansuman yerindeyken yalnızca yumuşak yiyecekleri tüketebilecek ve sıvıları içebileceksiniz. Diş hekiminiz size bunun güvenli olduğunu söyleyene kadar cerrahi bölgeye fırçalamaktan da kaçınmalısınız. Diş etlerinin tekrar normal görünmesi birkaç hafta alabilir ve diş etlerinin tamamen iyileşmesi için 3 aya kadar sürebilir. İşlemden hemen sonra işe geri dönebilirsiniz.

Dişeti iltihabı tedavisi fiyatları

En iyi yol birkaç dişçiyle konuşmak, incelemelerine bakmak ve en çok hangi diş hekimi ile rahat edeceğinizi bulmaktır. Holiday Health’te sizi saygın ve güvenilir diş hekimlerine bağlayabiliriz. Seçtiğiniz dişhekiminin aşağıdakileri dikkate almanızı şiddetle öneririz:

saygın ve güvenilir;
kanıtlanmış bir sicile sahip;
yerel hükümetleri veya idari sağlık kurumu veya birliği tarafından tescil edilmiş veya akredite edilmiş;
dünyanın hiçbir yerinde pratik yapmaktan asla vazgeçilmemiştir;
bir hastanın hayatını tehlikeye atmaktan asla suçlu bulunmadı; ve
asla yanlış uygulamalardan suçlu bulunmadı.
Ayrıca sahip olabileceğiniz tercihleri ​​de dahil etmelisiniz. Örneğin, bir diş hekiminde veya daha fazla deneyime sahip birisiyle daha rahat olabilirsiniz.

Diş iltihabı nasıl temizlenir?

Diş iltihabı temizleme yolları konusunda halk arasında çeşitli söylentiler olsa da tıbbi olarak hiçbir dayanağı yoktur. En geçerli tedavi yöntemi en yakın diş merkezine başvurmaktır.

Önemli

İşleminizden önce, hedeflerinizi ve elde etmek istediğiniz sonuçları diş hekiminizle tartışma fırsatınız olacak. İletişim hedeflerinize ulaşmada hayati önem taşır. Vizyonunuzu diş hekiminize açıkça aktardığınızdan emin olun ve yanlış anlaşılma olmadığından emin olmak için istenen prosedürü tekrar onaylayın. Diş hekiminiz bu prosedürden neler bekleyebileceğiniz ve ne gibi uzun vadeli faydalar ve yan etkiler yaşayabileceğiniz hakkında bir anlayışa ulaşmak için sizinle birlikte çalışacaktır. Her hasta farklıdır ve diş hekiminiz sizin için uygun olan cerrahi tekniği ve tedavi planını seçecektir.

Diş hekiminiz, yeme ve içme, sigara ve hangi vitamin ve ilaçların alınması veya kaçınılması gerektiğiyle ilgili talimatlar dahil olmak üzere, ameliyat için nasıl hazırlanacağınız konusunda size özel talimatlar verecektir.

Lütfen aklınızda bulundurun. Bu web sitesinde bulunan bilgiler yalnızca eğitim amaçlıdır ve kesinliği veya sizin özel durumunuz ve / veya kendi prosedürünüz için doğruluğu için kullanılmamalıdır. Sağlanan bilgiler, bu işlemin bilinen tüm gerçeklerini, risklerini ve yan etkilerini içeremeyebileceğinden diş hekiminizden tavsiye almanın yerine geçmez. Lütfen kişisel durumlarınız ve kişisel prosedür / tedavi planınız hakkında diş hekiminize danışın. Herhangi bir yanlış bilgi, yanlışlık veya size sunduğumuz hizmetlerle veya web sitemizde verilen bilgilerle ilgili olarak uğradığınız zarar veya ziyandan sorumluluk kabul etmiyoruz.