Çürük Diş Tedavisi İzmir

Bir Dişi Nasıl Kurtarırız

Diş çürükleri başladığı andan itibaren kendini hemen belli etmez; daha öncesinde bir miktar ağrıya sebep olur. Çürüklerin erken teşhisi ve düzenli doktor kontrolleri sağlandığında dişin kurtulma şansı mevcuttur.
Besinler içeriğinde bulunan karbonhidratlar bakteri oluşumu için ideal bir besin grubudur. Çürük Diş Tedavisi İzmir Ağız hijyeninin yeterince sağlanamadığı durumlarda besin artıkları dişler, diş etleri ve yanak çevresinde birikerek bakteri oluşumunu kolaylaştırır.

İzmir Dişçi

Bakterilerin diş dokusuna yerleşmesi gerçekleştiği zaman dişin yapısını iyice bozarak geri dönüşümü olmayan diş ve doku kayıplarına yol açabilir. Oluşabilecek doku kayıplarını önceden önlemek, çürüklerin ilerlemesini durdurmak ve yeni çürüklerin oluşmasına yol açmamak için çürüğün meydana gelebileceği dokuları önceden korumak ve meydana gelebilecek estetik bozuklukları engellemek için restorasyonlar yapılır.

Çürüğün Oluşum Aşamaları

Çürük oluşumunun derinliğine göre bir sınıflama bulunmaktadır.

E1-Mine seviyesinde yeni başlayan çürük oluşumu
E2-Mine seviyesinden sonra dentin seviyesine kadar inen çürük
D1-Dentin seviyesinde oluşan çürük
D2-Dentin tabakasının derinliklerine varan fakat henüz pulpa bölgesine ulaşmayan çürük
D3-Dentin seviyesini aşan, pulpaya ulaşmış çürük

Diş Çürüğü Seviyelerine Göre Tedavi Seçenekleri

Daha önceleri çürüğün E1-E2-D1 sınıflamalarına girdiği seviyelerde dolgu yapılmaz diş ipi kullanımı ve daha düzenli ağız bakımı önerilerek çürük ilerlemesi yavaşladığı durumlarda dolgu yapma yoluna gidilirdi. Günümüzde ise bu aşamalar için ICON teknolojisi denilen bir tedavi seçeneği ortaya çıkmıştır. ICON teknolojisinde diş yüzeyine asit uygulanır, mevcut çürük dokular diş yüzeyinden uzaklaştırılır ve sonrasında tamir edici jel dişe sürülerek dişin eski durumuna dönmesi sağlanır. D1 seviyesinde olan diş çürükleri için bu işlemin birden fazla tekrarlanması gerekebilir. Bu aşama dişin dolgu yapılmadan kurtarılabildiği son aşamadır.
Diş yüzeyinde bakteri plağına bağlı bir delinme gerçekleşmeden, beyaz veya kahverengi renklerinde oluşan çürük başlangıçları diş üzerinde az miktarda aşındırma yaparak hastalıklı doku dişten uzaklaştırılabilir. Daha sonra diş yapısının kendini yenilemesini sağlayan jel sürülerek dolgu yapılmasına gerek kalmadan ve uyuşturma ihtiyacı olmadan çürükten kurtulmuş olunur. Özellikle ortodonti tedavisi nedeniyle tel kullanımına bağlı dişin ön yüzünde görülmeye başlayan; beyaz ve kahverengi renklerinde görülen çürüklerin bu sistemle tedavisi mümkün olabilmektedir.

İzmir Diş Doktoru

Çürük oluşumu ara yüzde değil, dişin çiğneme yüzeyinde oluşmuş ise E1-E2-D1 aşamalarında bulunan çürükler fissür örtücü uygulama yoluyla tedavi edilebilir. Bu işlem sayesinde dişlerin yüzeyleri etkin bir biçimde temizlenir. Fissür örtücü maddenin dişe daha iyi tutunmasını sağlamak için jel sürülür ve pürüzlendirilir. Diş Tedavisi İzmir Diş yüzeyinde yer alan girintilere fissür örtücü madde uygulanır ve mavi ışık tutularak sağlamlaştırılır. Dişlerde uyuşturma veya aşındırma gibi işlemleri gerektirmeden, tek diş için ortalama 5 dakika süren bir işlemdir.