Diş Çekimi

Diş Çekimi nasıl yapılır

Güçlü bir ışık kaynağı altında ayna, sonda ve ön ucunda küçük bir kanca olan bir alet yardımıyla yapılır. İzmir diş çekimi Sonda uygulanarak diş üzerinde kahverengi noktalar, çürükler veya renk değişimleri tespit edilebilir. Diş çekimi karşıyaka Bu yolla izmir diş hekimi, periodontal hastalık olup olmadığının da teşhisini yapar. Diş etleri ve mukozayı kontrol eder.
20 lik diş çekimi karşıyaka Diş kliniğe ilk kez gelinmesi durumunda izmir diş hekimleri diş röntgeni isteyerek ağız ve çene durumunu kontrol eder. Düzenli bir şekilde aynı kliniğe gidilmesi durumunda her seferinde yeni bir görüntü almayı gerektirmez. Düzenli bir diş muayenesi 20-40 dakika arası sürmektedir. Diş hekimler muayene sonrasında sonuçları göz önünde bulundurarak hastalara dişlerini nasıl koruyacakları yönünde tavsiyeler verirler.

Diş muayenesi neden gereklidir?

Dişle ilgili sorunların erken saptanması için gerekli bir işlemdir. Diş çürükleri, diş eti hastalıkları ve paradontit en sık görülen diş rahatsızlıklarıdır. Bu sorunların erken tespit edilmesiyle birlikte tedavileri daha kolay sağlanır.

Muayeneden önce

Muayene yapılmadan önce hastaların kendilerini nasıl hissettikleri, herhangi bir ilaç kullanıp kullanmadıkları öğrenilir. Sigara ve tütün ürünlerini kullanıyorsanız doktora bildirmeniz gerekir. Bunun dışında hamilelik durumlarında röntgen çekilmemesi gerektiği için doktora bildirilmelidir. Muayene öncesi dişlerin fırçalanmış olması diş hekiminin daha kolay muayene etmesini sağlayacaktır.

Hastalıklar ve ilaçlar

İlaç veya anestezik maddelere karşı bir duyarlılığınız varsa hekim ile görüşmeniz gerekmektedir. Bu anesteziklerin kullanımı hassasiyet varlığında diş muayenesi ve tedavisi sırasında alerjik reaksiyonlara sebep olabilir. Herhangi bir hastalık veya ilaç kullanımının doktor ile paylaşılması önemlidir; çünkü bazı anestezik maddeler belirli hastalıklarla ve bazı ilaçlarla birlikte kullanıldığında etkisini düşürebilir veya ters etki yaratabilir.

Diş çürüğünün incelenmesi

Bazen dişlerin daha kolay muayenesini sağlamak amacıyla dişler parlatılabilir. Daha sonrasında elektrikli diş fırçasına benzer bir alet yardımıyla parlatılır. Dişlerin muayenesi ışık altında sonda ve küçük bir kanca yardımıyla yapılır. Sonda kullanılmadığı durumlarda diş yüzeylerinde var olan kırık ve çürükleri tespit etmek zorlaşır.

Dişeti ve mukoza kontrolleri

Diş etlerinin sağlıklı olup olmadığına karar vermek için ağız mukozasının da muayenesi gerekir. Çok nadir görülmekle birlikte ağız boşluğu içinde ciddi hastalıklar gelişebilir. Bu tür hastalıkların erken teşhis edilebilmesi için düzenli muayene şarttır.

Özel muayene veya numune alma

Bazı durumlarda özel bir muayeneye ihtiyaç duyulabilir. Eğer dişlerde çok çürük oluşumu gözlenirse ayrıntılı bir muayene yapmak gerekebilir. Düşük tükürük miktarı veya tükürük sıvısında fazla miktarda çürük bakteri oluşması varsa düzenli muayeneye dahil olmayan tükürük incelemesi yapılır.

Muayene tamamlandığında

Muayene sonunda diş hekimi tespit ettiği sorunlara yönelik tedavi planı yapar. Diş taşı temizliği yapmak veya diş dolgusu gibi bir tedavi uygulanabilir. Diş hekimi diş bakımının nasıl sağlanacağı hakkında hastaya bilgiler verir.

8 comments

1. Bess - Cevapla

you’re really a excellent webmaster. The web site loading pace is incredible.
    It kind of feels that you are doing any unique trick. Moreover,
    The contents are masterwork. you have done a great job in this matter!

2. Louisa - Cevapla

It’s great that you are getting ideas from this paragraph
    as well as from our dialogue made at this time.

3. Napoleon - Cevapla

I enjoy, result in I found exactly what I used to be having a look for.
    You’ve ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man. Have a nice day.

Bye

4. Dena - Cevapla

Attractive element of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to say that I get actually enjoyed account your blog
    posts. Anyway I’ll be subscribing for your feeds and even I achievement you get right
    of entry to constantly fast.

5. Sheree - Cevapla

I think the admin of this web page is in fact working hard for his web page, for the reason that here every information is
    quality based data.

6. 파워볼분석 - Cevapla

Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon every day.

It’s always helpful to read articles from other authors and use something from their sites.

7. Kristan - Cevapla

Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is really good.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.