Diş Hassaslığı Tedavisi İzmir

Diş Hassasiyeti Nedir?

Diş hassasiyeti (dentin hassasiyeti) dişin üzerinde bulunduğu dentin tabakasınının dışarıdan gelen etkilere bağlı olarak açık hale gelmesiyle oluşan ağrı verici bir durumdur. Dentinin taç kısmında mine, kök kısmında sement ile örtülü bir doku bulunmaktadır. Dişin ortasında ise ısıya ve dokunmaya duyarlı organik ve canlı bir doku vardır. Diş minesini yıprandığı ve çürüdüğü zamanlarda açıkça kalan dentin kendisini dış çevreye karşı duyarlı bir hale getirir ve aniden ağrılara sebep olur. Bununla birlikte diş etinin çekilmesine bağlı olarak açıkta kalan diş kökleri de hassasiyetini arttırarak ağrılara sebep olur.

Karşıyaka Hassas Diş Tedavisi

Dişin en dış kısmında mine, minenin altında ise sıvı ihtiva eden dişlerin sinir merkezine uzanan kanalcıklardan oluşan dentin tabakası bulunur. Sıcak, soğuk, kimyasal vb. uyarılar bu kanalla etkileştiği sırada, sıvı hareketine neden olacak ve sinirin bu uyartıyı almasıyla beraber dişte ağrı meydana gelecektir.

Diş hassasiyeti, kısa bir zamanda içerisinde geçici ağrıyla karakterize olsa bile, hassasiyeti meydana getiren nedenlerin tedavisine başlanmadığı takdirde, ağız sağlığı açısından ciddi hastalıklar meydana gelebilir ve tedavi süreci zorlaşabilir.

Diş Hassasiyetinin Ana Nedenleri Nelerdir?

Gereğinden fazla sert bir diş fırçası ya da pürüzlü bir macun ile dişlere bastırarak fırçalama işlemi diş minesinde aşınma ve diş etinin çekilmesine bağlı olarak dentin yüzeyinin açığa çıkması
Diş köklerinin açığa çıkmasını sağlayan gingivititis(diş eti iltihabı) peridodontitis gibi diş eti hastalıkları
Asitli olan içecek ve yiyeceklerin gereğinden fazla tüketilmesi sonucunda diş minesini zamanla erimesi ve dentinin meydana çıkması

Hassas Dişlerin Yaygın Tetikleyicileri

Hassas dişlere sahip kişilerde belirli sebeplerden dolayı dişte sızlama olayı gerçekleşebilir. Sızlamayı tetikleyen etkenler:
Gereğinden fazla soğuk ya da sıcak esin tüketimi
Şekerli veya ekşi besinler tüketme
Diş fırçalama

karşıyaka diş hassasiyeti tedavi

izmir diş hassasiyeti tedavisi

Dişlerde hassasiyeti nasıl önleyebilirim?

Dentin tabakasının açıkta kalmasını önlemenin yolu düzenli ağız bakımıdır. Diş ve diş etlerinin altındaki kemik yapısı arasına uygulanacak olan florürlü vernik hassas kökleri kaplayarak korumada yardımcı olur.
Dişleri doğru fırçalama ve diş için kullanılan ara yüz temizleyicilerinin kullanımı ağız bakımı için önemlidir.
Asitli yiyecek ve içecek tüketimi azaltmak.

Hassas Dişlerle Nasıl Baş Etmeliyim?

Bu konuda ilk olarak hekiminize danışmalısınız. Diş hekiminiz size en uygun ağız bakım düzeni ile sizin için uygun olan diş macununu ve dişi ne kadar süreyle, ne sıklıkla, nasıl fırçalamanız konusunda sizi bilgilendirecektir.

.