Diş Telinin Faydaları Nelerdir?

Diş telinin avantajları, pek çok kişinin diş teli tedavisi uygulamasına yönelmesine neden olmaktadır. Diş telinin kişilere sağladığı avantajlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş teli, sağlık bir diş görünümü elde etmek isteyen kişiler için ideal bir tedavi yöntemidir. Tedavi sonunda hastanın sıralı ve estetik görünümlü dişlere kavuşması sağlanmaktadır.
  • Kişinin dişlerindeki bozukluklar çoğu zaman özgüven problemlerine neden olabilmektedir. Diş telinin faydaları arasında en önemlilerinden birisi hastanın özgüvenini yükseltmesidir.
  • Diş teli yalnızca estetik görünüm sağlamamaktadır. Aynı zamanda hastanın dişlerindeki ortodontik problemlerinin de çözülmesini sağlamaktadır.
  • Diş teli tedavisi ile dişlerin sıralı bir hale geleceği ve yamukluk problemleri giderileceği için çiğneme problemleri giderilmektedir.
  • Dişlerdeki problemler nedeniyle konuşma güçlüğü yaşanması sık rastlanılan bir durumdur. Diş teli bu problemlerin ortadan kaldırılmasını sağlamaktadır.
  • Dişlerin düzensizliği nedeniyle ağız içinde temizleme problemi yaşanması gibi sorunlar meydana gelebilmektedir. Bu durumun önüne diş teli tedavisi ile geçilebilmektedir.
  • Ortodontik tedaviler ilerlediğinde ameliyat gerekebilmektedir. Bu problemin önüne diş teli ile geçilebilmektedir.
  • Kişinin dişlerinde meydana gelen değişim dış görünüşünü olumlu yönde değiştirmektedir.

Diş Telinin Dezavantajları Nelerdir?

Diş teli tedavisinin dezavantajları, avantajlarıyla karşılaştırıldığında yok denecek kadar azdır. Ancak yine de diş telinin faydaları ile dezavantajlarını görmek hastaların tedavi hakkında daha ayrıntılı bilgi sahibi olması için gereklidir. Diş telinin dezavantajları şu şekilde listelenebilmektedir:

• Diş telinin metal görünümlü olması hastayı sosyal yaşantısında rahatsız edebilmektedir. Günümüzde bu problem estetik diş teli uygulaması ile çözülmüş durumdadır.
  • Diş teli kullanım sürecinde hem maksimum faydanın sağlanması hem de tedavi sürecinin minimuma indirilmesi nedeniyle bazı yeme içme kısıtlamaları getirilmektedir.
  • Diş teli kullanan kişilerin ağız bakımına maksimum özeni göstermesi gerekmektedir.
dis teli nasil yapilir

dis teli faydalari

Diş Teli Tedavisi Hangi Durumlarda Gerekmektedir?

Diş teli tedavisinin gerekli olduğu durumlar şu şekilde listelenebilmektedir:

• Dişlerin arasında boşluk olması
  • Dişlerde çarpıklık durumunun olması
  • Dişlerin sıkışık olması
  • Dişlerin dışarıya doğru çıkık olması
  • Çiğneme sırasında güçlük çekilmesi

Ayrıca diş estetiği fiyatlarını yazımızdan inceleyebilirsiniz.

Diş Teli Tedavi Süresi Ne Kadardır?

Diş teli tedavi süresi kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. Süreci etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır. Genel olarak bu etkenler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kişinin diş teli kullanmasına neden olan problemin büyüklüğü
  • Diş teli sürecinde diş hekiminin uyarılarının ne derecede dikkate alındığı

Tedavi süresi 8 – 30 ay arasında değişiklik gösterebilmektedir. Genel olarak bu süre 18 -24 ay arasındadır. Ancak diş telinin faydaları düşünüldüğünde, diş teli tedavisine ihtiyacı olan kişilerin mutlaka tedaviye başlaması gerektiği görülmektedir.