Gülüş Tasarımı Nedir?

Gülüş tasarımı tedavisi günümüzde ağız ve diş yapısından memnun olmayan kişiler için uygulanan yaygın bir diş estetiği tedavisi olarak tanımlanabilir. Farklı nedenlere bağlı olarak hastalarda istenilen doğal ve güzel gülüşün geri kazandırılması için farklı tedaviler uygulanarak gülüş tasarımı yapılmaktadır.

Kişinin sahip olduğu yüz tipi, ağız yapısı ve isteklerine göre farklı uygulamalar tercih edilir. Gülüş tasarımı denince ilk akla gelen yöntem ise diş beyazlatmadır. Ancak tek başında sadece bu işlem yapılmaz. Bununla birlikte gülüş tasarımı nedir sorusunun yanıtı için birçok farklı tedavi yöntemine başvurulduğunun bilinmesi gerekmektedir.

Gülüş Tasarımı İle Hangi İşlemler Yapılır?

Zirkonyum gülüş tasarımı tedavisi günümüzde en sık başvurulan yöntemlerden biridir. Bu uygulamalarda temel hedef hastaların en doğal ve sağlıklı gülüşlere kavuşması kadar işlevsel olarak ağız ve diş fonksiyonlarını da en iyi şekilde yerine getirmeleridir. Bunun için gülüş tasarımı kapsamında tercih uygulanan en yaygın yöntemler arasında:

• Diş beyazlatma ve temizleme (bleaching),
  • Ortodonditik tel tedavileri,
  • Protez uygulamaları,
  • Porselen, zirkonyum, lamine kaplama,
  • İmplant tedavileri vb.

Yer almaktadır. Söz konusu estetik yöntemler tek başında güzel ve doğal bir görünüm hedeflemez. Bunun yanında hastaların yine verimli bir şekilde sorunsuz olarak dişlerini kullanmasını ve gerekli işlevselliği kazandırmayı hedeflemektedir.

gulus tasarimi ucreti

gulus tasarimi nasil yapilir

Gülüş Tasarımı Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler

Estetik gülüş tasarımı tedavilerine başvurmadan önce mutlaka bir takım unsurların diş hekimi tarafından incelenmesi gerekir. Öte yandan hastaların da yaşam tarzına bağlı olarak gülüş tasarımı ile elde edeceği faydaların en yüksek seviyede olması için uygun yöntemi belirlemesi ve tedaviden buna göre yararlanması gerekmektedir. Gülüş tasarımı nedir sorusu için bu nedenle ilk olarak tedaviden beklentilerin sorgulanması gerekmektedir. Gülüş estetiği öncesinde:

• Hastanın diş, çene, kemik, diş eti ve ağız yapısına uygun tedavi yöntemlerinin seçilmesi,
  • Yüzde dudak ve diş uyumunun incelenmesi,
  • Hasta beklentilerinin doğru analiz edilmesi,
  • Uygun tedavi yöntemlerinin uygulanması,
  • Tedavi sonrası sürecin takip edilmesi vb.

Daha birçok unsur dikkate alınmalıdır. Tüm bu etkenler tedavinin başarısını artırılmasını sağlamaktadır.

Ayrıca implant tedavisi bilgilerine bakabilirsiniz.

Gülüş Tasarımı Kimler İçin Uygundur?

Gülüş estetiği fiyatları ve tedavi yöntemleri incelenmeden önce bu tip diş estetiği tedavilerinin kimler için uygun olduğunun belirlenmesi gerekmektedir. Temelde yetişkin her yaş grubundan ve cinsiyetten kişi için gülüş tasarımı yapılabilir. Bunun için hasta beklentilerine göre uygun sürelerde ve tedavi şekillerinde işlem yapılması gerekmektedir. Gülüş estetiği nedir sorusu için bu nedenle farklı unsurlar dikkate alınmalıdır.