İmplant Çeşitleri Nelerdir?

İmplant çeşitleri arasında günümüzde en yaygın tercih edilen implant çeşidinin vida implant olduğu bilinmektedir. İmplant çeşitleri belirlemesinde, implantların yerleştirileceği alan ve destek dokuları temel olarak belirleyici hususlardır. Bu kapsamda implant çeşitleri 5 farklı gruba ayrılabilmektedir. Bu çeşitler şu şekilde sıralanmaktadır:

• Subperiostal implant
  • Endostal implant
  • Endodontik stabilizatör
  • Transmandibular implant
  • İntramukozal insert

Sık tercih edilen vida implant seçeneği, endosseöz implant kapsamına girmektedir. Bu implant seçenekleri kemiğin içerisinden yerleştirilmektedir. Vida implant çeşidinin yanı sıra silindirik implant şeklinde üretilme imkanları da bulunmaktadır.

İmplant Tedavisi Süreci

İmplant yapım süreci kısaca şu şekilde işlemektedir:

• Kişiye anestezi işlemi yapılmaktadır.
  • Diş eti açılarak çene kemiği ortaya çıkarılmaktadır.
  • Hastanın çene kemiğine titanyum vida yerleştirilmekte ve üzerine diş protezi takılmaktadır.
  • İlk aşamada koruyucu kapak yerleştirilerek bölgenin iyileşmesi beklenmektedir.
  • Ardından diş eti dikilmektedir.
  • İyileşme süreci tamamlandıktan sonra ilk olarak geçici kuron takılmakta ardından hastadan onay alınarak kalıcı kuron yerleştirilmektedir. Bu sayede işlem sona ermektedir.
implan dis cesitleri

implant dis tedavisi

İmplant Tedavisinin Başarı Oranı

İmplant tedavisi başarı ihtimali incelendiğinde, oldukça yüksek bir orana sahip olduğu görülebilmektedir. Yapılan araştırmalar implant çeşitleri ile yapılan tedavilerin tamamı için genel başarı oranının %98 olduğunu ortaya koymuştur. Bu açıdan alanında uzman bir doktorla çalışan ve doktorun bu süreçte verdiği talimatlara uyan kişilerde başarısızlık yaşanma ihtimalinin yok denecek kadar az olduğu rahatlıkla söylenebilmektedir. İmplant tedavisinde başarı ihtimalinin artması için dikkat edilmesi gereken hususlar tedavi öncesi ve tedavi sonrası olarak ikiye ayrılmaktadır. Sigara kullanımına ara vermek, diş hassasiyetine neden olacak yiyecek ve içeceklerden kaçınmak gibi oldukça basit olan bu hususlara dikkat edildiğinde başarı ihtimali çok daha yüksek olacaktır.

Ayrıca diş estetiği ile ilgili bilgilere bakabilirsiniz.

İmplant Tedavisi Uygulanamayacak Durumlar

İmplant tedavisi uygulanamayacak kişiler konusunda ilk sınırlama 18 yaşının altındaki kişilere getirilmiştir. İmplant çeşitleri arasından hangisi tercih edilirse edilsin tedaviden en yararlı sonucu alabilmek için öncelikle hastanın çene gelişiminin tamamlanmış olması gerekmektedir. Bu nedenle yaş sınırlaması öngörülmüştür. Bunun dışında implant tedavisi uygulanamayacak hastalar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hastanın çene yapısının tedaviye uygun olmadığının anlaşılması halinde tedavi gerçekleştirilmemektedir.
  • Şeker hastalarının doktor kontrolü dışında olması ve hastalığın düzenli olmaması halinde tedavi için hastalığın düzene oturması beklenecektir.
  • Kemik erimesi problemi yaşayan kişilerde, kemik erimesi hastalığı tedavi edilene kadar implant tedavisi ertelenmektedir.