İmplant Nedir, Kimlere Uygulanır?

İmplant uygulaması, eksilen dişlerin yerine yeni dişin yerleştirilmesi için gerçekleştirilmektedir. Kozmetik ve sağlık amacıyla yapılan implant uygulamalarında, diş kökünün yerine implant çivisi yerleştirilmektedir. Çene kemiğine yerleştirilen vidaların üzerine, protez dişler sabitlenmekte ve normal diş fonksiyonlarının gerçekleştirilmesi sağlanmaktadır. İmplant uygulamasından sonra, aynı uygulamanın gerçekleştirilmesine ihtiyaç kalmamaktadır. Travma sonrası diş kaybı yaşayanlar, trafik kazası gibi durumlar sonucunda çene kemiği kaybı yaşayanlar ve diş çekimi yaptıranlar, implant sonrası yeni dişlere sahip olmaktadır.

İmplant Tedavisi Kimlere Uygulanır?

İmplant yapılacak kişilerin, çene ve yüz gelişiminin tam olarak gerçekleştirmesi gerekmektedir. 18 yaş şartı aranan implant uygulaması, acil ihtiyaç duyulduğu zamanlarda, çene gelişimi tamamlanmış çocuklara da yapılabilir. Çene kemiğinin implant için uygun olması gerekmekte ve çene kemiği ağır tahrip olan kişiler, bu uygulamadan uzak tutulmaktadır. İmplant öncesinde, hastaların çene röntgeni çekilmektedir. Röntgen sonucunda, implant yerleştirilecek düzeyde çene kemiği olmadığı anlaşılırsa, implant uygulaması yapılmayacaktır. Kemik erimesi hastalığı bulunanlar ve şeker hastalığı olan kişiler, implant öncesinde tedavi edilmelidir. Kan sulandırıcı ilaç kullanımının, implant uygulamasından önce durdurulması zorunludur.

implant tedavisi

implant tedavisi faydalari

İmplant Uygulaması Nasıl Yapılmaktadır?

İmplant işlemleri için hastalara lokal anesteziyle birlikte sedasyon uygulanmaktadır. Operasyon öncesinde, çene ve ağız röntgeni çekilerek, kalan dişlere uygun ölçülerde yeni implant kalıpları hazırlanmaktadır. Uygulamaya başlandıktan sonra, uygulama yapılacak bölgede çene kemiğine kadar kesi açılmakta ve implant vidaları çene kemiğine yerleştirilmektedir. İmplant yerleştirildikten sonra, diş eti dikilir ve implantın üzerine, geçici diş protezi yerleştirilir. 3 ay boyunca, implant bölgesinin iyileşmesi beklenir ve asıl diş protezi implanta sabitlenir. İmplant dişler, normal dişler kadar güçlü ve dayanıklıdır. Zikronyum implant tercih edildiğinde, gerçek dişle implant protez arasındaki farklar anlaşılmayacaktır. Zikronyum implantlar, porselen dişlere göre daha dayanıklıdır ve zaman içerisinde yıpranma belirtileri gösterilmez.

Sitemizden zirkonyum diş fiyatları hakkında bilgilere de bakabilirsiniz.

İmplant Sonrası İyileşme Dönemi Nasıl İlerler?

İmplantın iyileşme süreci, iki aşamada tamamlanmaktadır. Alt ve üst çene uygulanan implantlar için dişin bulunduğu bölgeye göre iyileşme süreci yaşanmaktadır. Tek aşamalı implant uygulamasında, hastalara bir adet implant yerleştirilmekte ve implantın üzeri, diş etiyle kapatılıp dikilmektedir. Diş etinin iyileşme süresi, en az 3 aydır ve bu süre içerisinde, hastalar geçici diş protezleri kullanmaktadır. 3 ayın sonunda, iyileşen diş etinin üzerine asıl protezler yerleştirilir. İmplant sonrasındaki iyileşme sürecinde, hastaların çok sıcak ve çok sert besinlerden uzak durması gerekir. Ameliyat yerinin iltihaplanmaması için ağız bakımına dikkat edilmelidir.