Porselen Diş Ömrü Ne Kadar?

Porselen diş kaplamalarının kullanım süresi, birçok farklı parametreye bağlı olarak değişebilmektedir. Bu nedenle kullanım süresi konusunda nokta atışı bir tespit yapmak doğru olmayacaktır. Bununla birlikte ortalama 15 – 20 sene kullanılabilecek bir tedavi yöntemi olduğunu söyleyebilmek mümkündür. Porselen diş ömrü konusunda belirleyici olan etkenler ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hastanın ağız ve diş bakımına gösterdiği özen kullanım ömrü konusunda en belirleyici husustur.
  • Hastanın yeme içme düzeni de kullanım ömrünü etkileyebilmektedir. Sağlıksız beslenme düzeni kullanım ömrünü kısaltabilmektedir.
  • Porselen diş çeşitleri arasından hangisinin tercih edileceği de kullanım ömrünü değiştirmektedir.

Porselen Diş Kaplaması Tedavisi Nedir?

Porselen diş tedavisi, hastanın diş yüzeyini kaplayarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Porselen diş kaplamaları hastanın dişlerinin hem işlevselliğini hem de estetik görünümünü kazandırmak için tercih edilebilmektedir. Bu açıdan oldukça geniş bir uygulama alanı olduğunu söyleyebilmek mümkündür. Kullanım alanının bu kadar geniş olması porselen diş kaplamalarının da çeşitlenmesini sağlamıştır. Bu sayede estetik görünüm, porselen diş ömrü gibi konularda farklılık gösteren ve farklı beklentileri cevaplayan kaplamalar meydana getirilmiştir. Porselen diş çeşitleri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Zirkonyum diş kaplaması
  • Porselen laminate veneer uygulaması
  • Metal destekli porselen kaplama
  • Full porselen kaplama

Hastanın tedavisinde kullanılacak kaplama seçeneği, yapılacak muayene sonucunda doktor ve hastanın ortak kararı neticesinde belirlenecektir.

porselen dis nedir

porselen dis kullanim suresi

Porselen Diş Kaplaması Yapılabilecek Kişiler

Porselen diş tedavisi uygulanabilecek kişiler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş kaplaması yapılabilmesi için hastanın diş ve çene gelişiminin tamamlanması gerekmektedir. Esasında kaplamalar her yaşta yapılabilmektedir. Ancak gelişim döneminde yenilenmesi gerekeceği için tavsiye edilmemektedir. Bu nedenle gelişiminin tamamlanması gerekmektedir. Yani 18 yaş sınırlaması olduğu söylenebilmektedir.
  • Çapraşık diş bozukluğu problemi olan kişiler tercih edilebilmektedir.
  • Porselen diş kaplaması diş eksiklikleri durumunda söz konusu olabilecek bir seçenektir.
  • Madde kaybı gibi nedenlerle diş dolgusu yapılamayacak durumda olan çürük dişlerde tercih edilebilecek bir seçenektir.
  • Kırık dişlerde kullanılabilmektedir.

Ayrıca implant diş çeşitleri nelerdir? Gerekli bilgilere yazımızdan bakabilirsiniz.

Porselen Diş Kaplaması Yapılamayacak Kişiler

Porselen diş tedavisi yapılamayacak kişiler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Çürük problemi ileri düzeyde olan kişilerde uygulanamayabilmektedir.
  • Diş eti rahatsızlıkları ileri düzeyde olan kişilerde uygulanamayabilmektedir.
  • Kanal tedavisi gereken bir enfeksiyon olması durumunda uygulanamayabilmektedir.

Porselen diş ömrü, estetik görünümü gibi avantajları nedeniyle ideal diş tedavisi seçeneklerinden birisidir. Kişinin diş kaplama tedavisine uygun olup olmadığının görülebilmesi için mutlaka muayene olması gerekmektedir. Bu nedenle diş hekimine müracaat etmenizde fayda bulunmaktadır.