Porselen Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Porselen diş tedavisi uygulama adımlarının ilkinde kişinin dişerinin ölçüleri alınır. Alınan ölçülere uygun ebatlarda porselen yaprak kaplamlar laboratuarda tasarlanır. Kişinin dişi porselen kaplamayı yapıştıracak şekilde aşındırılır. Diş yüzeyine yaprak şeklinde kaplama porselen yapıştırılarak, porselen diş elde edilir. Bu adımlar ile tedavi tamamlanır. Porselen diş tedavisinin kimlere uygulandığı, porselen diş tedavisi sonrası dikkat edilenler, porselen diş tedavisi çeşitleri hakkında bilgiler alt başlıklardan öğrenilirler.

Porselen Diş Tedavisi Kimlere Uygulanır?

Porselen diş tedavisi yapılanlar hakkında bilgiler şu şekilde sıralanırlar:

• Orta düzeyde çarpık diş problemine sahip olanlara,
  • Diş kaybı sebebiyle diş diziliminde eksiklik bulunanlara,
  • Diş dolgu tedavisi ile kapatılamayacak büyüklükte çürük alanı ve oyuk diş alanı olanlara,
  • Ön dişlerde ve arka dişlerde kırıkları bulunanlara,
  • Diş rengi aşırı derece sararmış olan kişilere, porselen diş tedavisi uygulanır.

Porselen diş tedavisi ile kişilerin sıcak soğuk besin tüketiminde oluşan diş sızlamaları, sigara ve alkol ve kahve tüketimi ile oluşan diş rengi lekelenmeleri, dişler üzerinde yer alan derin kırık görünümleri giderilir.

porselen dis tedavisi

porselen dis faydalari

Porselen Diş Tedavisi Sonrası Dikkat Edilenler

Porselen diş tedavisi ardından dikkat edilecekler hakkında bilgiler şu şekilde sıralanırlar:

• Tedavi ardından 1 hafta süre boyunca aşırı sıcak ve soğuk yiyecekler tüketilmemelidir.
  • 1 hafta boyunca süren porselen kaplama nedenli diş hassasiyeti ve sızlamasına karşı, diş hekimince verilen ağrı kesiciler kullanılmalıdır.
  • Set kabuklu yiyecekler porselen kaplama dişler ile kırılmamalıdır.
  • Porselen dişlerin yumuşak kıllı diş fırçası ile fırçalanması sağlanmalıdır.
  • Diş fırçalama ardından ağız gargarası kullanılmalıdır.

Bu ayrıntılara dikkat edilmesi ile porselen kaplamlar 15 sene boyunca kararma, diş hassasiyeti, dişte baskı problemleri yaşanmadan kullanılırlar. Porselen dişlerin kullanım ömürlerini uzatmak amacıyla günde 2 kere fırçalama işlemi ile ağız hijyeni sağlanması önerilir.

Ayrıca diş dolgusu ile ilgili yazımıza da bakabilirsiniz.

Porselen Diş Tedavisi Çeşitleri

Porselen diş tedavisi türleri şu şekilde sıralanırlar:

• Seramik porselen diş tedavisi,
  • Metal porselen diş tedavisi, porselen diş tedavisinin çeşitleri olarak sıralanırlar.

Seramik porselen diş tedavisinde, diş yüzeyi aşındırılarak önce seramik daha sonra porselen kaplama adımları uygulanır. Porselen yaprak altına uygulanan seramik malzeme ile doğal diş rengine en yakın renkte porselen diş elde edilmesi amaçlanır. Metal porselen diş tedavisinde ise porselen yaprak altı metal malzeme ile kaplanılarak dayanıklı hale getirilir. Metal porselen diş tedavisi ile elde edilen kaplama diş rengi seramiğe oranlar daha yapaydır.