Zirkonyum Diş Nasıl Yapılır?

Zirkonyum diş tedavisi, ilk olarak hastanın muayene edilmesi ile başlamaktadır. Diş tedavisinden hastanın beklentileri göz önünde bulundurularak, diş hekimi ve hastanın ortak kararı neticesinde zirkonyum diş tedavisine başlanmaktadır. Tedavi süreci ise kısaca şu şekilde gerçekleştirilmektedir:

• Tedavinin gerçekleştirilmesi için minimum seviyede aşındırma işlemi gerçekleştirilmektedir.
  • Kaplama tedavisinin uygulanması için kişinin ağzının ölçüleri alınmaktadır.
  • Hastanın ağız ölçüleri doğrultusunda tasarım ve üretim işlemleri gerçekleştirilmektedir.
  • Zirkonyum üretim işlemleri tamamlandıktan sonra üzerine porselen kaplama yapılmaktadır.
  • Ardından zirkonyum porselen kaplamalar dişe yapıştırılmakta ve tedavi sona erdirilmektedir.

Zirkonyum Diş Tedavisinin Kullanım Süresi

Zirkonyum diş tedavisinin kullanım ömrü, hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Zirkonyum diş tedavisinin kullanım ömrüne etki edecek parametreler bulunmaktadır. Bu parametreler doğrultusunda kullanım ömrü değişiklik göstermektedir. Bununla birlikte kullanım süresinin 20 yıl kadar olabildiği söylenebilmektedir. Yani oldukça uzun ömürlü bir diş tedavisidir. Tedavinin kullanım ömrünü etkileyen etkenler ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Ağız ve diş bakımı
  • Yeme – içme alışkanlıkları
  • Diş kontrolleri
zirkonyum dis nedir

zirkonyum dis cesitleri

Zirkonyum Diş Tedavisinin Avantajları

Zirkonyum diş tedavisinin faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Zirkonyum diş tedavisinin ışık geçirgenliği bulunmaktadır. Bu durum son derece doğal bir görünüm elde etmenizi sağlamaktadır.
  • Diğer porselen tedavilerinde meydana gelebilen matlık problemi, zirkonyum diş kaplamalarında metal bulunmaması nedeniyle meydana gelmemektedir.
  • Herhangi bir alerjik reaksiyona neden olmamaktadır.
  • Uzun ömürlü bir tedavi seçeneğidir.
  • Zirkonyum diş tedavisi yalıtıcı özelliğe sahiptir. Bu nedenle sıcak – soğuk hassasiyeti meydana gelmemektedir.
  • Ağız kokusu veya tat bozuklukları gibi olumsuzluklar yaşanmamaktadır.
  • Zirkonyum diş tedavisi, diş eti baskılarına neden olmamaktadır.

Diş beyazlatma bilgilerine yazımızdan bakabilirsiniz.

Zirkonyum Diş Tedavisi Uygulanabilecek Kişiler

Zirkonyum diş kaplaması yapılabilecek kişiler konusunda bir sınırlama bulunmamaktadır. Hastaların diş kaplamasına ihtiyacı olması halinde zirkonyum diş tedavisi tüm hastalarda tercih edilebilmektedir. Genel olarak zirkonyum diş tedavisinin tercih edildiği durumlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Ayrık dişlerin birleştirilmesi için tercih edilebilen bir tedavi seçeneğidir.
  • Dişlerin kesilmesi durumlarında kullanılabilmektedir.
  • Metal destekli kaplamalarda uygulanabilen bir tedavi yöntemidir.
  • Diş dolgularını düzeltmek için tercih edilebilmektedir.
  • Kırık dişleri tedavide kullanılabilmektedir.
  • Ortodontik tedavi yerine kullanılabilen bir tedavi yöntemidir.
  • Madde kaybı durumlarında dolgu tedavisine alternatif olarak kullanılabilmektedir.

Zirkonyum diş kaplamaları diğer tedavi seçeneklerine kıyasla biraz daha pahalı bir tedavi seçeneğidir. Bununla birlikte kullanım ömrünün uzunluğu bu dezavantajı uzun vadede ortadan kaldırmaktadır.